Формула 10-дің ең жақсы 1 жүргізушілері
Формула 1 жүргізушілерінің барлығы өз мансабын үздік командаларда бастай алмайды. Көптеген болашақ чемпиондар мен жұлдыздар алдымен нағыз аутсайдерлердің қатарында болды, мұнда олар подиумдар үшін емес, мәреге жету үшін күресу керек болды. Алайда, олардың мінезін шыңдап, автоспорттың биігіне жол ашқан да осы қиын жол болды. Біздің тізімде топтың артқы жағынан бастап, бірақ оны F10 элитасына айналдыра алған 1 жүргізуші бар. Олардың арасында чемпиондар, аңыздар және жылдамдықтың нағыз шеберлері бар. Олардың қалай жеткенін біліңіз!
Мазмұны
Алан Джонс - Формула 1-ге алғашқы қадам және танылу үшін күрес
1980 жылғы болашақ әлем чемпионы Алан Джонс өзінің мансабын Формула 1-дегі Гарри Стиллер Расинг атты шағын жеке командадан бастады. Оның негізін қалаушы британдық жарыс жүргізушісі Гарри Стиллер болды, ол жас ұшқыштардың кәсіби автоспорт әлеміне енуіне көмектесті. Олардың ынтымақтастығы Формула Атлантикте басталды, онда Джонс тұрақты нәтижелер көрсетіп, өзін келешегі зор жүргізуші ретінде көрсетті.
Алайда Формула 1-ге көшу әлдеқайда қиын болып шықты. Үздік командалардан айырмашылығы, Harry Stiller Racing тұтынушы Hesketh шассиін пайдаланды, бұл оның чемпионаттың алпауыттарымен бәсекелесу мүмкіндігін айтарлықтай шектеді. Дегенмен, Джонс жекпе-жектен қорықпайтынын бірден көрсетті: іріктеуде техникалық шектеулерге қарамастан бірнеше қарсыласын үнемі басып озды.
Зольдердегі Бельгияның Гран-приінде австралиялық тамаша нәтижеге қол жеткізді - іріктеуде 13-ші орын. Бұл көрсеткіш команда үшін өзінің қысқа өміріндегі ең жақсы көрсеткіш болып шықты. Дегенмен, жарыс оқиғалары онша сәтті болмады. Джонс бірнеше рет жарыстан шығып қалды, бірақ бұл оның жетістіктеріне нұқсан келтірмейді. Жас ұшқыш өзін дәлелдеу үшін қолдан келгеннің бәрін жасады, оның талпынысы елеусіз қалмады.
Бар болғаны төрт кезеңнен кейін Гарри Стиллердің командасы өмір сүруін тоқтатты, бірақ Джонс үшін бұл соңы емес, жаңа тараудың басы болды. Ол жарақат алған Рольф Стоммеленді алмастырған Елшілік Хиллге шақырылды. Бұл ұсыныс Джонс үшін мансабын жалғастыру үшін тамаша мүмкіндік болды және ол оны толығымен пайдаланды. Жаңа командасы үшін төртінші Гран-при жарысында ол Формула 1-дегі алғашқы ұпайларын жинай алды. Оның мансабының бұл кезеңі австралиялықтың тағдырында шешуші рөл атқарды. Қанша қиындық көрсе де, бойында жауынгерлік рух, шыдамдылық, талант бар екенін дәлелдеді. Алда жаңа міндеттер тұр, бірақ дәл осы алғашқы қадамдардың арқасында ол табысты мансап құрып, 1980 жылы чемпиондық атағын жеңіп алды.
Кеке Росберг - Табысқа жетудің қиын жолы
Кеке Росберг Формула 2 жарысына қатысатын жас жүргізушілер арасында ешқашан фаворит саналмаған. Алайда бұл оның Формула 1 әлеміне енуіне кедергі болмады. 1978 жылы финдер маусымның үшінші раундына дейін Эдди Чиверді алмастырып, Теодор Расингпен дебют жасау мүмкіндігіне ие болды.
Бастапқыда Росберг нағыз ашу болуы мүмкін сияқты көрінді. Бәсекеге қабілетті көліктің рульінде ол Сильверстоундағы чемпиондық емес Гран-приді сенсациялық түрде жеңіп алды. Бұл сәттілік оның назарын аударды, бірақ кейінгі ресми көріністер әлдеқайда қиын болды. Бес іріктеу әрекетінің біреуі ғана сәтті болды: фин оны бастапқы торға шығарды, бірақ одан әрі алға жылжи алмады.
Нашар нәтижелер Теодорға үзіліс жасап, бірнеше жарысты өткізіп алуды шешті. Осы кезеңде Росберг ATS командасымен бағын сынап көрді, бірақ онда да айтарлықтай нәтижеге қол жеткізе алмады. Гонконг командасы чемпионатқа оралғанда, Кеке рульге қайта отырды, бірақ ATS-ке оралғанға дейін төрт раундты ғана аяқтады.
Мұндай ауысулар финдердің тұрақты ілгерілеуіне мүмкіндік бермеді. Көліктердің жиі ауысуы және нақты стратегияның болмауы оның әлеуетін жүзеге асыруға кедергі болды. Дегенмен, бұл сынақтар Росбергті шыңдады. 1979 жылы ол Wolf Racing-тен кеткен Джеймс Хантты ауыстыру мүмкіндігіне ие болды, содан кейін Коперсукар командасында көптен күткен тұрақтылықты тапты, бұл оның болашақ чемпиондық жолында маңызды баспалдақ болды.
Рене Арну - Жарыс шыңына апаратын тікенді жол
1978 жылы Automobiles Martini алғаш рет Формула 1-де бағын сынап көрді, бірақ олардың «Корольдік жарыстағы» шытырман оқиғасы ұзаққа созылмады. Аты шулы болғанымен, бұл команданың алкогольдік сусындардың әйгілі брендімен ешқандай ортақтығы болмады. Оның негізін француздық дизайнер Ренато Мартини қойған, ол бұған дейін жасөспірімдердің жарыс серияларына арналған автокөліктерді сәтті жасаған. Жасөспірімдермен 12 жыл жұмыс істегеннен кейін ол жоғары сатыға көтеріліп, жоғары деңгейде өз қолтаңбасын қалдыруды шешті.
Формула 1-дегі дебюті үшін команда Рене Арнуға сеніп тапсырылған бір ғана көлікті шығарды. Бір жыл бұрын француз Мартинимен бірге Формула 2-де жеңіске жетті, бұл оның мотоспорт элитасына көтерілуіне логикалық негіз болды. Алайда шындық әлдеқайда қатал болып шықты. Қоры шектеулі атқора чемпионаттың тәжірибелі қатысушыларымен бәсекеге түсе алмай, нәтижеге әсер етті.
Маусымның тоғыз кезеңінде Арну үш рет іріктеу кедергісін еңсере алмады, ал оның ең жоғары жетістігі екі тоғызыншы орын болды - Бельгияда (Зольдер) және Австрияда (Остеррейхринг). Осыған қарамастан, француз өзінің жауынгерлік рухын көрсетіп, қолындағы көлікті барынша пайдалануды жалғастырды.
Өкінішке орай, Формула 1 Мартини үшін өте қиын болды және команда чемпионатты аяқталмай тұрып тастап, жасөспірімдер сериясына қайта оралды. Дегенмен Арну да командасыз қалған жоқ. Маусымның соңына қарай ол Surtees-те орынға ие болды, ал 1979 жылы ол өзінің әлеуетін шынайы жүзеге асыра алатын Renault-дағы мансабының жаңа тарауын бастады.
Герхард Бергер - Мотоспорт шыңына алғашқы қадамдар
Герхард Бергер үлкен жарыстарда дебют жасаған кезде, неміс ATS командасы өзінің өмір сүруінің ымыртында болды. Дегенмен, жас австриялық үшін бұл өзін көрсетуге мүмкіндік болды. Формула 3-те сәтті өнер көрсеткеннен кейін, ол өзінің алғашқы маңызды жеңістеріне қол жеткізе алды, Герхард 1984 жылғы маусымның соңғы кезеңдерін ATS құрамында өткізу туралы ұсыныс алды.
Ол өзінің алғашқы қадамдарын қиын жағдайда жасады: команданың бұдан былай елеулі перспективалары болмады, ал жабдық бәсекелестерінен төмен болды. Дегенмен, мұндай жағдайларда да Бергер өзін дарынды ұшқыш ретінде көрсетті. Монцадағы Италия Гран-приінде ол өзінің тәжірибелі әріптесі Манфред Винкельхоктан озып, іріктеуден өтіп, көпшілікті таң қалдырды. Ал жарыстың өзінде ол алтыншы орынға ие болды, бұл дебютант пен аутсайдер команда үшін тамаша нәтиже болды.
Өкінішке орай, оның күш-жігері нақты нәтиже әкелмеді. Бюрократиялық қателіктерге байланысты АТС маусымға екінші автокөлікті тіркемеді, сондықтан ұпайлық аймақта мәреге жету тек символдық жетістік болып қалды. Дегенмен, бұл нәтиже үздік командалар арасында да назардан тыс қалмады. Бергер жылдамдықты, байсалдылықты және қиын жағдайларға бейімделу қабілетін көрсетті.
Келесі жылы ол Arrows компаниясынан ұсыныс алды. Бұл келісімшарт оның мансабындағы маңызды қадам болды: тұрақты командаға көшу оған бәсекеге қабілетті жабдықпен жұмыс істеуге және құнды тәжірибе алуға мүмкіндік берді. Бірнеше жылдан кейін Бергер өзін жетекші Формула 1 жүргізушілерінің бірі ретінде көрсете алады және оның дебюттік маусымы табысқа жету жолындағы алғашқы сынақ болар еді.
Мика Хаккинен лотос дағдарысы кезінде дебют жасайды
90-шы жылдардың басында Lotus енді команда 70-80-ші жылдардағыдай күшті күш емес еді. 1991 жылғы маусымның басында бір кездері титулға ие болған команда аутсайдерлердің қатарына түсіп, тіпті үздік 10-ға кіруге тырысты. Дегенмен, болашақ екі дүркін әлем чемпионы, жас та өршіл фин Мика Хаккиненнің жолы дәл осы командада басталды. Финдік жүргізуші Формула 1-ге жасөспірімдер сериясында үлкен беделмен келді. Британдық Формула 3-тегі жеңістері және Еуропа чемпионаттарындағы әсерлі өнері оны өз ұрпағының ең перспективалы ұшқыштарының біріне айналдырды.
Алайда, оның Royal Races-тегі дебюті қиын уақытта болды: Лотус қаржылық қиындықтарды бастан өткерді, техникалық құрал-жабдықтар көп нәрсені қалаусыз қалдырды және командаластардың тұрақты өзгеруі тұрақтылыққа ықпал етпеді. Алайда, мұндай жағдайда да Хаккинен атын шығара білді. Командаластарынан айырмашылығы (және маусымда олардың үшеуі болды), ол тек бір рет іріктеуден өте алмай, дәйекті түрде біліктіліктен өтті.
Салыстырмалы түрде айтсақ, оның әріптестері сегіз рет жарысқа шыға алмады. Дегенмен финдердің басты жетістігі Сан-Маринодағы Гран-приде болды. Имолада Хаккинен бесінші орынды иеленіп, Лотус үшін керемет өнер көрсете алды. Бұл нәтиже командаға маусымда жинаған ұпайларының үштен екісін әкелді, бұл жалпы дағдарыс аясында нағыз ерлік сияқты көрінді.
Осылайша, өзінің әлсіз техникасы мен тәжірибесіздігіне қарамастан, Мика Хаккинен тамаша ұшқыштық шеберлікті, тұрақтылық пен жауынгерлік рухты көрсетті. Дәл осы маусым оның үлкен жетістіктерге алғашқы қадамы болды, ал бірнеше жылдан кейін фин ұлылар қатарына қосылып, екі дүркін әлем чемпионы атанады.
Дэймон Хилл және оның қиын дебюті
90-жылдардың басында Брабхэм командасы бір кездері титулдар үшін күрескен аты аңызға айналған командаға ұқсамайды. Қаржылық қиындықтар мен ескірген техникалық шешімдер 1992 жылға қарай команда өзінің соңғы күндерін іс жүзінде өткізіп жатқанын білдірді. Дәл осы қиын кезеңде Дэймон Хилл командаға қосылып, Формула 1 әлеміндегі алғашқы қадамдарын жасады.
Хилл маусымның төртінші раундында лайықты нәтиже көрсете алмаған Джованна Аматидің орнына Брабхэмге қосылды. Британдық корольдік жарыстарда тәжірибесінің аздығына қарамастан, өзіне сенімдірек көрінді. Дегенмен, старттық торға шығудың өзі жетістік деп саналды: команданың көлігінің баяу болғаны сонша, күрес ұпай үшін емес, жарысқа қатысу мүмкіндігі үшін болды.
Сол жылы Хиллдің командалас серігі Эрик ван де Поэл болды, біраз тәжірибесі бар жүргізуші және оны басып озу әрқашан мүмкін болмады. Дегенмен, Дэймон екі рет квалификациядан өтіп, Брабхэмнің осы маусымдағы үздік жүргізушісі атанды. Бұл кішкентай жетістік сияқты көрінді, бірақ команданың дағдарысы жағдайында мұндай нәтиже де лайықты көрінді.
Алайда Брабхэм тарихы чемпионат аяқталмай тұрып аяқталды: команда өз қызметін тоқтатты, Хилл Формула 1-де орынсыз қалды. Бақытымызға орай, 1993 жылы оның мансабы күрт өзгерді - ол Уильямс командасында аяқталды, онда бірнеше жыл ішінде ол шыңға жетіп, әлем чемпионы атана алды.
Фернандо Алонсо Минарди сапында дебют жасайды
2000-шы жылдардың басында мотоспорт әлемінде бұл анық болды: Фернандо Алонсо жай ғана дарынды жүргізуші емес, нағыз болашақ чемпион болды. Оның кіші сериялардағы өнері Флавио Бриатореге қатты әсер еткені сонша, ол 1 жылы Минарди командасымен Формула 2001 дебютін қамтамасыз етіп, испаниялыққа инвестиция салуды шешті. Бұл қадам Renault зауытының жобасын іске қосуға дайындық стратегиясының бір бөлігі болды және уақыт көрсететіндей, менеджердің есебі дұрыс болады.
Алайда 2001 жылғы маусымның өзі Алонсо үшін жеңіс болған жоқ. Минарди дәстүрлі түрде алаңның артқы жағында бәсекеге қабілетті көліксіз күресті. Дегенмен, әлсіз технология жағдайында да Фернандо әлеуетін көрсете білді. Іріктеу кезеңінде ол өзінің әріптестерінен үнемі жылдам болды: 11 сеанстың 13-інде Тарсо Маркесті, үш ықтимал әрекетте де Алекс Янгты жеңді.
Көлік ұпай үшін таласатындай жағдайда болмаса да, Алонсо сенімді ойындарымен назар аударды. Ол үлкен қателіктер жібермеді, жарысқа жетілген көзқарас танытты және команданың деңгейін ескере отырып, күткеннен асып түсті. Бұл қасиеттер назардан тыс қалмады және бір жылдан кейін Флавио Бриаторе Фернандоға Renault-да сынақ жүргізушісі ретінде орын алды.
Осылайша испандықтың мотоспорт шыңына сапары басталды. Оның Минардидегі дебюттік маусымы ешқандай үлкен жетістік әкелмеді, бірақ бұл оның мансабындағы маңызды кезең болды. Алонсо 2005 жылдың өзінде-ақ әлем чемпионы атанып, қайсарлықпен еселенген таланттың кез келген кедергіні жеңе алатынын дәлелдеді.
Марк Уэббер жарқын дебют жасайды
Марк Уэббер өзінің Формула 1 жарысында дебют жасау мүмкіндігін алған кезде сенсация күткендер аз. Дегенмен, австралиялық өзінің Royal Racing мансабын әсерлі бастап, барлық үміттерді орындай алды. Өзінің алғашқы жарысында – 2002 жылғы Австралия Гран-приінде ол бесінші болып, кезеңнің басты кейіпкері атанды.
Жарыс басталған кезде үлкен апат орын алып, сегіз ұшқышты жарыстан шығарып жіберді. Веббер соқтығысты болдырмай, пелотонға көтерілуге мүмкіндік берді. Дегенмен, ұпайлық аймақта қалу оңай болған жоқ: Марк соңғы айналымдарда тәжірибелі Мика Салоның шабуылдарынан қорғанып, өз орнын сақтап қалды және Минарди командасына бүкіл тарихындағы ең үздік жетістіктердің бірін сыйлады.
Маусымның осындай жарқын басталуынан кейін чемпионаттың қалған бөлігі үлкен сенсациясыз өтті. Minardi көлігі оған жоғары нәтижелер үшін күресуге мүмкіндік бермеді, бірақ Уэббер өзінің әріптесі Алекс Янгтан артықшылығын дәйекті түрде көрсетіп, оны іріктеу және жарыстарда жеңді.
Мұндай сенімді дебют назардан тыс қалмады. Келесі маусымда Марк бәсекеге қабілетті команда болып табылатын Ягуармен келісімшартқа қол жеткізді, бұл ол үшін Формула 1-дегі жаңа қадам болды. Минардидегі бесінші орын тек бастамасы болды: австралиялықты көп жылғы күрес, подиумдар мен әлемдік мотоспорт элитасындағы жарқын өнер көрсетулер күтіп тұрды.
Даниэль Рикардо - Бірінші тәжірибе
2011 жылға қарай Даниэль Риккардо Red Bull бағдарламасының қанатында болды, бірақ Торо Россодағы бірден дебюттің орнына ол HRT аутсайдер командасына сынаққа жіберілді. Бұл қадам ұшқыштың дайындық деңгейіне емес, қазіргі жағдайға байланысты болды: Торо Россо командасынан орын алынды, ал Red Bull Формула 1-де өздерінің жас протеж тәжірибесін беруі керек болды. Осылайша команда HRT-пен келісімге келіп, Рикардоға Нарайн Картикеянның орнына жарыс орнын қамтамасыз етті.
Дэниэл маусымның тоғызыншы кезеңінде – аты аңызға айналған Сильверстоунда өткен Британдық Гран-приде дебют жасады. Дегенмен, оның жоғары нәтижелер үшін бәсекелесу перспективалары өте аз болды. HRT чемпионаттағы ең әлсіз командалардың бірі болып саналды, тіпті Рикардоның таланты техникалық артта қалудың орнын толтыра алмады. Жарыстарда ол негізінен әріптесі Витантонио Лиузимен жұдырықтасты, іріктеу жекпе-жегінде италиялықтан 4:5 есебімен жеңіліп қалса да, ол үшін Формула 1-де тәжірибе жинақтау фактісінің өзі шешуші болды.
Бір қызығы, Формула 1-дегі көрсеткіштерімен қатар, Рикардо бәсекеге қабілетті жабдыққа ие болған Renault серияларына қатысуды жалғастырды. Бұл оған жарыс формасын сақтауға және әртүрлі жағдайларда құнды тәжірибе алуға мүмкіндік берді.
Шектеулі мүмкіндіктерге қарамастан, HRT-де өткізілген жарыстар Рикардоның мансабында маңызды рөл атқарды. Қазірдің өзінде 2012 жылы ол Торо Россода толық уақытты орынға ие болды, ал екі жылдан кейін ол Формула 1-дегі алғашқы жеңісіне қол жеткізді. Бұл маусым ол үшін өз күшінің сынағы болды, ол сәтті өтіп, болашақ табысының негізін қалады.
Джордж Расселдің Уильямспен бірге Формула 1-дегі бірінші маусымы
В Заманауи Формула 1-де үздік командалар жас ұшқыштарын жиі жібереді бәсекеге қабілетті командаларға мотоспорттың жоғарғы лигасына бейімделу мүмкіндігін беру. 2019 жылы Мерседес дәл осылай жасады, Уильямстағы орынды өз академиясының өсіп келе жатқан жұлдызы Джордж Расселге сеніп тапсырды. Дегенмен, британдық дебюті команда тарихындағы ең қиын кезеңде болды: үш маусым қатарынан Уильямс жалпы турнирлік кестенің соңында болды, ал машина тіпті орта орындар үшін де бәсекеге түсуді іс жүзінде мүмкін етпеді.
Әлсіз көлікке қарамастан Рассел алғашқы жарыстардан-ақ өз деңгейін көрсетті. Іріктеу кезеңінде ол әріптесі Роберт Кубицаны 21:0 есебімен ұтып, сөзбе-сөз жойды. Алайда, команданың техникалық артта қалуына байланысты Джордж өзі ұпай жинай алмады, нәтижелер бағанында нөлдік көрсеткішпен маусымдағы жалғыз жүргізуші болды. Бір ғажабы, тіпті Кубица дымқыл Германия Гран-приіндегі бейберекетсіздіктің арқасында үздік ондыққа кіре алды.
Рассел маусымды жүргізушілер есебінде әріптесінен кейін аяқтағанымен, оның жылдамдығы мен тұрақтылығы айқын көрінді. Дәл осы жыл оның жүгіруші ретінде дамуының маңызды кезеңі болды. Джордж Уильямс үшін тағы екі маусым бойы жүруді жалғастырып, жаңбырлы 2021 жылғы Бельгия Гран-приінде командалық ұпайларды жинап, тіпті тұғырға көтерілді.
Көптен күткен Мерседеске ауысуы оның мансабының логикалық жалғасы болды. Онда ол чемпионат көшбасшыларымен жекпе-жекте өзінің қабілетін көрсете білді, тіпті ең қиын жағдайда да атын шығарып, үздік командадан орын алуға болатынын растады.
Отзывы