Ойынды кім тиімдірек басқарады: IT қызметтері немесе жаттықтырушы?

Интеллектуалдық спортта (шахмат, жүр...) жасанды интеллекттің артықшылығына енді ешкім күмән келтірмейді. Дегенмен, командалық спортта бапкерлер ойынды әлі де басқарады.

Дегенмен, IT-ойын аналитикалық қызметтерінің сегменті қазірдің өзінде әсерлі көрінеді. Жоғары деңгейдегі командалар үшін ойын аналитикасы нарығының сыйымдылығы, әдеттегідей, мүлде басқаша бағалауға ие. Мысалы, WinterGreen Research 4,7 жылы нарықты 2021 миллиард долларға бағалап отыр. Алайда бұл көрсеткіш жете бағаланбаған сияқты. Салыстыру үшін, тек Ресейдегі букмекерлік кеңселердегі 2018 жылы 1,15 трлн. рубль болды Көптеген IT-жобалар бастапқы кезеңде 2-4 миллион доллар инвестиция тапты.

XG жүйесі. (understst.com). Ойынның барлық құрамдас бөліктерінің ішінде тек біреуі ғана бағаланады - жүзеге асыру. Әрбір соққыға өзінің қауіптілік коэффициенті тағайындалады және гол соғу ықтималдығы сызықты емес «экпоненциалды ыдырау» формуласы арқылы анықталады.

Әрбір соққы тобы үшін ықтималдықты есептеу формуласы бар: дененің соққыға ұшыраған бөлігіне, соққы нүктесіне, алдыңғы өту түріне және шабуыл түріне. XG Wyscout концепциясы. әсер ету нүктесіне емес, ұпай алудың тең ықтималдығының бүкіл аймағын бөлектеуге байланысты бастапқыда бәсекеге қабілетсіз. 15 RFPL ойыны үшін (16-19) XG деректерінің осы ойындардың ұпайларымен корреляциялық коэффициенті 0,55 болды.

WYSCUT (wyscout.com). Соңғы матчқа АТ өңделген бейне туралы есеп алуға мүмкіндік беретін жаттықтырушыға арналған бейне қызметі. Ойыншыларға арналған АТ дәл пастарды, жеңген жекпе-жектерді, дриблингті, қарсыластардың әр жұбындағы жекпе-жек тепе-теңдігін, қалпына келтіруді, алаңдағы қозғалыстарды, нысанаға әсер ету нүктелерін, соққы орнын, допқа тию санын есептейді. Әлемдегі футбол бейне мұрағаты (450 000 бақыланатын футболшылар, 220 000-нан астам каталогтық ойындар) жаттықтырушыға қажетті әрекеттерді сызу мүмкіндігімен. Өткен матчтың статистикасы

INSTAT (instatsport.com). Ойыншылардың техникалық және тактикалық әрекеттерін (ТТА), алаңда локализациясын және ойыншының пайдалылығын қарастырады. Бейнелер, статистика және интерактивті диаграммалар бар платформа. InStat Index – ойыншының пішінінің динамикасын бақылайды, оның әрекеттерін (скауттар үшін), ұзақ мерзімді және матчтың белгілі бір кезеңінде өнімділігін бағалайды. InStat есептері матчтың соңғы нәтижесіне не әсер еткенін түсінуге мүмкіндік береді; қарсыластың шабуылының бағыты мен тиімділігін көрсету, доптың жылдамдығын және ойынның қарқындылығын көрсетеді.

Қаптамасы (impact.com). Қаптама алға өту немесе сәтті дриблинг нәтижесінде доп сызығының артында қалған қарсыластар саны бойынша әрекеттің тиімділігін бағалайды.

Әдетте, қорғаныстағы жартылай қорғаушылар, қанаттар мен орталық қорғаушылар ең жоғары ұпай жинайды. Қаптама ойынның бір ғана аспектісін - допты алға жылжытудың тиімділігін сипаттайды және бағалайды; ол қайтарған ойыншының өз орнын қалпына келтіретінін ескермейді және оны алдын-ала есептеуге мүмкіндік бермейді.

SCISPORTS (scisports.com). SciSports жасанды интеллект, компьютерлік көру және деректерді талдау саласындағы сарапшылардан тұрады. SciSkill Index – бұл ойыншыны және оның әлеуетін деректер бойынша бағалауға арналған IT платформа: құрамы, жасы, позициясы, ауыстырулар, бәсекелестік күші, соғылған голдар, қызыл карточкалар. Шабуыл тобындағы ойыншының деңгейі соғылған голдардың саны күткеннен асып кеткенде артады. Қорғаныс тобы үшін де солай. Бұл букмекерлік кеңселердің бағалауын қолданып, ойыншыны ойын құрылымына емес, матчтың нәтижесіне қарай бағалауға тырысатын ойыншы деңгейіне ауысатын IT технологиясы. Алдағы матчқа ұсыныс жоқ

MATCH ТАЛДАУ (matchanalysis.com). Панорамалық бейнені пайдалана отырып, Match Analysis алаңдағы барлық 22 ойыншының нақты орнын жазады. Жаттықтырушыға айқын ерекшелігі бар матчтың үзінділерін береді (бір ойыншыдан екіншісіне өту және т.б.). Ойынның 3000 фрагменті жадта сақталады, оларға матч кезінде немесе одан кейін бірден Tango Live сервері арқылы қол жеткізуге болады. Сәйкестік талдауы жоқ

ҰЗАҚ (longomatch.com). Қолданушы матчтың бейнежазбасын өзі жүктеп алып, ол үшін маңызды оқиғаларды - қорғаныс фолы, шабуылдық фол, айып картасы, гол және т.б. бөліп көрсетуі керек. Қарсыластың қысым көрсетіп жатқан жерлерін бөлектеп, олардың қорғаныс сызығын көруге болады. Бұл қызмет сіріңкенің кесіндісін жасауға мүмкіндік беретін Photoshop бағдарламасының бір түрі. Математикалық өңдеу жоқ.

OPTASPORT (optasports.com). Олар трансляциялардың визуализациясын қамтамасыз ете алады, құралдарды (виджеттер) жасай алады, олардың көмегімен футболшының қалай қозғалғанын, пас бергенін және қақпаға дәл соққанын анық көрсете аласыз. Болжамдық модельдерді, аналитикалық көрсеткіштерді және көптеген деректер көздерін пайдалануды әзірлеумен айналысады. Сервис матчтың суретімен жұмыс істеуге арналған, бұл ойын командаларының әрекеттерін суреттеуді жеңілдетеді.

STATS (stats.com). Статистика – рейтингтері, жаңалықтары, болжамдары және статистикасы бар спорт бағыты. StatsMatchCast – тікелей статистиканы бақылауға мүмкіндік береді. STATS Edge - бейне мұрағаты және олардың ойнатқышындағы статистикалық деректер. Жасанды интеллект арқылы STATS Edge жаттықтырушылар мен талдаушыларға клиптерді жылдам табуға және ойындағы қиын сәттерді талдауға мүмкіндік береді, команданың күшті және әлсіз жақтарын бағалау процесін оңтайландырады. STATS Insights жеке ойындағы, маусымдағы және ұзақ жолдағы маңызды сәттерді ашу үшін саланың ең терең спорт деректер базасын пайдаланады. Бейнемен жұмыс істеу, қарсылас командалардың өзара әрекеттесу үлгілерін көрсету әрекеті. Дегенмен шешімді бапкер шешеді.

ФутзалСтат (coachfutsal.net). Футзал жаттықтырушыларының тәжірибесімен бөлісу үшін жасалған, сіз тіркеліп, әртүрлі жаттықтырушылар қолданатын жаттығулар кітапханасына қол жеткізе аласыз. TacticalPad қызметі 2 өлшемдегі жаттығулардың бейнелерін ұсынады. Жаттығулардың танымалдығы - жаттықтырушы рейтингінің бір түрі. Жаттықтырушы дәптері және жаттығу жаттығуларымен алмасу.

BASKET-STATS.NET (aredi.agency). Компания 2007 жылдан бері Еуролиганың баскетболшыларын маркетингпен айналысады. Әр ойыншы үшін барлаушыларға есеп жасайды: алаңдағы уақыт, иелік саны, ойын жылдамдығы, алаңда уақыт айырмашылығы, допты қайтару, позиция бойынша шабуылдарды бөлу, позиция бойынша шабуыл мен қорғаныстың тиімділігі, ойыншылардың тиімді комбинациялары . Ойыншылардың рейтингтері шабуылда және қорғаныста көрсетіледі, бұл ойыншының алаңда болуы кезінде соғылған голдар мен жіберілген голдар арасындағы айырмашылықтың өзгеруімен байланысты болуы мүмкін. Берілген деректердің сенімділігі немесе олардың болжау күші туралы айтылмайды.

ICEBERG (айсберг.хоккей) Хоккей. Компания 2015 жылы құрылған. Құрылтайшысы Владислав Мартынов. Стадионда ойыншылар мен шайбаның қозғалысына негізделген 3 параметрді бақылайтын 500 бейнекамера орнатылған: жылдамдық, күтілетін голдар, сәтті жазбалар, сәтсіз пастар және т.б. Компьютерлік көру жүйесі жейдедегі сандарды таниды. Барлау үшін бұлттық қызмет жасалды. Microsoft Azure платформасымен жұмыс істейді. Пайдасыз ақпараттың үлкен көлемі.

SPORTLOGiQ (sportlogiq.com). Канададан келген компания. Хоккей. Analytics бағдарламалық құралы мұзда, алаңда немесе алаңда әрбір ойыншының орналасқан жері мен әрекеттерін бақылайды. AI бір ойынға 158 миллионнан астам деректер нүктесін миллисекундтық кідіріспен қадағалайды. Ұсынылған ақпараттың болжамдық күші төмен - ойын нәтижесіне болжамның дәлдігі 67% құрайды. Өткен кезеңдегі АТ үшін ең танымал және қолжетімді сипаттамалардың талдауын қамтиды және кейінгі сәйкестікпен тікелей байланысы жоқ.

SHOTTRACKER (shottracker.com). Әрбір ойыншы кішкентай сенсорды киеді, доп (шайба), ойыншыларды және допты (шайба) бақылау үшін алаңда орнатылған сенсорлар. 70-тен астам сипаттаманы автоматты түрде қадағалайды: аймақтардың карталары, лақтырулар, үдеу, максималды жылдамдық, қашықтық, физиологиялық қарқындылық және жүктеме және т.б.. Көрнекі түрде байқалатын әсерді цифрлау, интерпретация функциясын жаттықтырушыға ауыстыру.

Бүгінгі таңда спорттың IT мүмкіндіктерінің күрт артуы спорт ғылымындағы олқылықтармен шектеледі. 1980 жылдан бастап біз футбол сарапшыларының сан алуан техникалық және тактикалық әрекеттерінің өсу тенденциясын байқадық. Әдістеме Ю.А. Морозов 1980 жылы 8 құрамдас бөліктен тұрды. Бірақ сонда да футболдың көрнекті тұлғасы, ф.ғ.к. М.А. Годик TTD ойын нәтижелерімен өте әлсіз байланысатынын жазды. Қазіргі уақытта Instat және Wyscout компаниялары 100-ге жуық TTD көрсеткіштерін тіркейді. Премьер-Лиганың 140 ойыны, Мысалдар, 2019-2020 жылғы маусымдағы RFPL барлық ТТД (r = -0,06) сомасы үшін ойындардың нәтижелерімен теріс корреляция көрсетілді. Instat есептеріне сәйкес 15 RFPL ойынын (16/20) таңдамалы зерттеуде 30 Instat TTD көрсеткішінің XG r = 0,36 орташа корреляциялық мәні, жиналған ұпайлардың пайызы r = 0,39. Футзалда жағдай жақсырақ емес – r=0,5; Баскетболдағы KPI – r=0,37. Бұл бағалау шамамен 16 жастағы баланың ойынының бағасына сәйкес келеді және кез келген RFPL жаттықтырушысының сараптамалық бағасынан әлдеқайда төмен (0,77). «Спартактың» және ұлттық құраманың бұрынғы ойыншысы А.Бубнов ТТД туралы айтқанды ұнатады. Спартак әрқашан ТТД болып саналды. Ал бұл клуб, өкінішке орай, КСРО-ның жүз жылға жуық тарихында футбол алыбы бола отырып, халықаралық аренада ештеңе ұтқан жоқ. Бұл екі деректі А.Бубнов әлі байланыстыра алған жоқ.

Тағы бір бағыт – нейрондық желілерді пайдалану. Әдетте, нейрондық желілер білікті жаттықтырушының сараптамалық бағасын шығарады және ешқандай үлгіге сүйенбейді. Нейрондық желі қарсылас ойыншылардың нақты параметрлеріне емес, жағдайға жауап береді. Демек, Әл-шешімдерді құдайландыруға еш негіз жоқ. Олар бапкерді ауыстырмайды.

2003 жылы ИФКСиМП УрФУ, кафедра меңгерушісі А.А. Полозов, Сергей Скорович аяқтады. 2010 жылы футзалдан Ресей құрамасының жаттықтырушысы болды. 15 жыл бойы ресми турнирлерге жолдама ала алмай келген Испания құрамасы тақырыбы көтерілді. 2012 жылы студенттер PIRS деп аталатын Ресей құрамасының ойынының компьютерлік моделі жасалды. Ойын жекпе-жек өнерінен (ТТЭ) тұрады. Әрбір TTE нәтижеге әсер ету тұрғысынан өзіндік құны бар. Дуэльдерде жеңіске жету немесе жеңілу арқылы ойыншы соғылған немесе өткізілген голдардағы команда айырмашылығының бір бөлігін құрайды. Ойыншы шабуылда жақсы ойнай алады және қорғаныста оңай жеңіледі. Сондықтан бұл әртүрлі компоненттер. Олардың жалпы саны кемінде 50. Ұпай алу үшін TTE реттілігін жеңіп, сәтті түсіру керек. Ойыншының әр компонентте жекпе-жек өнерін жеңу қабілеті жекпе-жек өнерінің саны артқан сайын біртіндеп төмендейді. Бұл екі команда арасындағы матчтың нәтижесі бойынша төбесі бар дегенді білдіреді. Алгоритм өрісте орналастырудың барлық нұсқаларын мұқият бағалайды және осы төбенің мәнін табады. Содан кейін ол барлық жоспарланған жекпе-жек өнерін біріктіретін комбинацияларды таңдайды.

Көптеген ресурстар ұқсас нәрсені ұсынады, бірақ абстрактілі орташа қарсылас тұрғысынан. Әрине, олар алдағы матчтың нәтижесін атай алмайды. PIRS моделі талаптар орындалған жағдайда дәл күтілетін сәйкестік ұпайын береді.

Ойын деп аталатын ақпарат массиві бір жаттықтырушының басқаруы үшін тым үлкен. Жаттықтырушылар 1-2 ең күшті және ең әлсіз ойыншыны жақсы біледі. Және олар тізімнің ортасында не болып жатқанын білмейді. Егер олардан ойыншыларды құрамдас бөліктердің бірі бойынша олардың көрсеткіштерінің кему реті бойынша бағалау сұралса, олар мұны келеке деп санайды. Әр матчқа арналған жергілікті ойын үлгісінің орнына жаттықтырушылар көп жылдар бойы әмбебап қарсылас үшін өз командасының ойын үлгісін жасап келеді. Сондықтан бапкерлер команданың әлеуетін орташа есеппен 67 пайыз ғана пайдаланады. Бұл іске асырылмаған команда әлеуеті бірқатар факторларға байланысты шамамен 22-28% қосымша ұпайға әкелуі мүмкін. Дегенмен, бұл мүмкін болатын нәрсенің шегі. Ал оны жүзеге асыру қиын. Бірақ оған қол жеткізілген кезде - футбол, баскетбол және т.б. ойын қалай аяқталады.

Мысалы, 2016 жылғы Еуропа чемпионатында ресейлік әйелдер құрамасы ширек финалда Польша құрамасынан 1:4 есебімен ұтылып қалды, ал алгоритм біздің командаға 20:21 нәтиженің максималды мәнін берді. Бұл команданы көрнекті жаттықтырушы Е.Трефилов басқарғанына қарамастан. Баскетболдан 32 жылғы Еуропа чемпионатының жартылай финалында Ресей құрамасы Сербиядан 16:2017 есебімен жеңіліп қалды, дегенмен біздің құрама үшін максималды нәтиже 79:87 болды. 163 жылғы әлем чемпионатына шамамен жарты жыл қалғанда біз Ресей құрамасының алдағы матчтарына зерттеу жүргіздік. Ресей-Уругвай матчы үшін бірнеше сценарий есептелді:

Өткен жылы ұлттық құрамаға алынған құрама үшін - 0,30: 2,20
«PIRS» технологиясын пайдалана отырып, 5 қорғаушымен ойнаған кезде ұсынылатын құрам – 1.50: 0.80

Бұл кездесуде Ресей құрамасы 0:3 есебімен жеңілгенін білесіздер. Зерттеу есебі РФУ-ға алдын ала ұсынылды.

Батпаққа үй салу мүмкін емес. TTD сияқты 60-шы жылдардағы параметрлерді пайдалана отырып, ұлғайтылған АТ ресурстарын сәтті енгізу мүмкін емес. Біз мәселенің ғылыми жағын назардан тыс қалдырмай, ойын үлгісін құруымыз керек. Ойынның аналитикасы әлі күнге дейін жай ғана сәнді тренд немесе «Уау!!» деп айтуға болатын сәнді гаджет. содан кейін олар оны ұмытып кетті. Ойын аналитикасының барлық қолжетімді қызметтері жай ғана жаттықтырушыға келесі матчта ойын үлгісін беріп, статистикалық ақпаратты дайындайды. Көбінесе олар көмектеспейді, керісінше шешім қабылдауды қиындатады, жаттықтырушыны ақпараттық қоқыспен толтырады. PIRS қоспағанда.

Отзывы